Jen málokdo si to uvÄ›domuje, ovÅ¡em v momentÄ›, kdy nasednete do auta, se vystavujete riziku. A jak ukazuje poÄet dopravních nehod, který je aktualizován každý den, není zrovna moc velkou náhodou se do nÄ›jaké pÅ™iplést. SamozÅ™ejmÄ› toto riziko můžeme znaÄnÄ› snížit opatrnou jízdou. Je vÅ¡ak zde potÅ™eba si uvÄ›domit, že i na naÅ¡ich silnicích existují úseky, které jsou nebezpeÄnÄ›jší než jiné. SamozÅ™ejmÄ›, nehoda se může stát i na dlouhé, rovné silnici, avÅ¡ak jsou místa, kde je mnohem pravdÄ›podobnÄ›jší.  Jedním z faktorů, který k tomu pÅ™ispívá, je poÄasí. Mokrá, zasněžená Äi dokonce namrzlá vozovka riziko znaÄnÄ› zvyÅ¡ují. JistÄ›, můžeme využít nÄ›která opatÅ™ení, jako jsou zimní pneumatiky, případnÄ› dokonce snÄ›hové Å™etÄ›zy. Navíc jsou silnice sypány, aby se námraza alespoň trochu odstranila. PÅ™esto vÅ¡ak musíme dodržovat mnohem vyšší opatrnost, než na suché vozovce. Do smyku se zde totiž dostaneme velmi snadno. Dalším problémovým úsekem jsou takzvané serpentiny, tedy cesta do kopce z kopce plná ostrých zatáÄek. K tomu se pÅ™idává i fakt, že velmi Äasto vedou lesem, případnÄ› jsou alespoň podél silnice vÅ¡ude vysázeny stromy. To nám v podstatÄ› znemožňuje vidÄ›t, zda proti nám nÄ›kdo nejede. A vzhledem k tomu, že tento typ silnic bývá Äasto nejen úzký, ale také má na jedné stranÄ› prudký sráz, je jasné, že zde musíme být zvláštÄ› opatrní, pÅ™edevším v zimÄ›.  Lokalitou, kterou mnozí lidé podceňují, jsou mosty, pÅ™edevším v zimÄ›. Pokud je mráz, nenamrzají na rozdíl od klasické silnice na zemi odshora, nýbrž i zespoda. To znamená, že pod vrchní vrstvou rozpuÅ¡tÄ›ného ledu se může nacházet další, dosud zmrzlá. Po ní se pak vůz velmi lehce sklouzne. Proto je potÅ™eba být na tÄ›chto místech velmi opatrný. PÅ™eci jen, jde tu bez nadsázky o náš život. A ten rozhodnÄ› stojí za pár minut zdržení. JistÄ›, možná dostaneme od šéfa vynadáno, avÅ¡ak je to rozhodnÄ› lepší varianta, než nepÅ™ijet vůbec. A to je nutné mít vždy na pamÄ›ti.